Zeeverkenners

Speltakteken_scouts_2010

Onze Zeeverkenners/Waterscouts houden zich bezig met activiteiten op, in en rond het water. De verkenners zijn onderverdeeld in subgroepen die elk een eigen boot hebben. Zo'n subgroep heet een Bak, met ongeveer vier verkenners per boot. Elke boot heeft een boots, een assistent en bemanning. De boots is de schipper van de boot en is verantwoordelijk voor zijn of haar bemanning.

Het water op!

In het vaarseizoen van April tot Oktober varen wij op onze lelievletten. Op de vletten leren we zeilen, roeien, wrikken, maar we leren vooral ook om goed samen te werken.

Het varen is niet alleen uitdagend, maar geeft ook lekker ontspanning, doordat je met vrienden samen bent!

In de winter onderhouden we de boten en is er tijd voor andere activiteiten binnen en buiten. Een boot onderhouden is ook iets wat je moet leren, maar dat gebeurt vanzelf.
Naast het onderhoud vertellen we je ook over de regels op en rond het water, en leer je alles over wind en water. Ook doen we vaak leuke spellen.

Wanneer hebben wij opkomst?

We hebben elke zaterdagmiddag van 13.00 tot 17.00 opkomst. In het vaarseizoen verzamelen we op het vlot en in de winter op het clubhuis. Af en toe hebben we speciale opkomsten met afwijkende opkomsttijden, bijvoorbeeld als we gaan schaatsen of zeilen op de Merwede.

Op kamp

Een aantal keer per jaar gaan we op kamp.
Op de vaarkampen door het jaar heen gaan we meestal naar de Biesbosch. Eén keer per jaar varen we wat verder met een kamp, zoals naar het Grevelingenmeer in Zeeland. Tijdens de kampen overnachten we in de boten onder een huik.

Meer weten?

Nieuwsgierig geworden? Vul dan het formulier op deze pagina in. Je mag drie opkomsten vrijblijvend meedraaien. Informatie over meelopen en inschrijven is bij de downloads te vinden.

Voor de verkenners geldt een contributie van €17,50 per maand. Voor grote activiteiten (bv. een kamp) kan een extra bijdrage worden gevraagd. Wij accepteren tevens betalingen via de de Dordtpas.