Organisatie

Onze scoutinggroep bestaat uit een stichting en een vereniging. Simpel gezegd gaat de stichting over de goederen en de vereniging over de leden. Zowel de stichting als de vereniging hebben een eigen bestuur. Deze besturen bestaan uit een voorzitter, een penningmeester en een secretaris. Samen bepalen de besturen het beleid en de visie van onze scoutinggroep.

Stichting

Boten

Zoals gezegd is de stichting verantwoordelijk over het materiaal. Dit materiaal bestaat uit het clubhuis, het vlot en de boten. Door de stichting is er een clubhuis- en een materiaalbeheerder aangesteld. De beheerders zijn verantwoordelijk voor het onderhoud van het goed. De boten worden door de leden van de vereniging onderhouden.

Op dit moment zijn er 9 boten in bezit van de stichting, hiervan zijn er 7 in de vaart. Er zijn 4 lelievletten voor de zeeverkenners en 1 voor de wilde vaart. Daarnaast is er de Pinard, een motordrijver uit 1973, als leidingboot van de zeeverkennersleiding en de Slivowitz, een zalmschouw uit 1972, als boot voor de wilde vaart.

img1153094408

Vereniging

De vereniging bestaat momenteel uit zo’n 100 actieve leden. Deze leden zijn verspreid over speltakken: welpen, zeeverkenners, wilde vaart en de stam. Het merendeel van de leiding en bestuursleden zijn ook lid van onze stam. De vrijwilligers worden begeleid door de groepsbegeleider.